George Baker rules!

Plaats reactie
toneblo
Baas
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-12-2009 15:53

George Baker rules!

Bericht door toneblo » 31-12-2009 17:47

Ik kan hier zo op kikken!!!
Una paloma blanca, wat een wereldhit is dat zeg!
Ik denk dat Ramstein hier nog een hoop van kan leren!!
Repotitiejunk!

www.giablo.nl
Gitaaronderhoud modificaties en customizing.

Wis Chrinsemius
Die man met die Amps die tot 11 gaan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29-12-2009 14:07

Bericht door Wis Chrinsemius » 01-01-2010 16:44

formerly known as Chris Winsemius

http://www.CMWamps.com

toneblo
Baas
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-12-2009 15:53

Bericht door toneblo » 02-01-2010 18:39

Het verhaal van George Baker
Uitgegeven: 17 december 2009 14:52
Laatst gewijzigd: 17 december 2009 14:52

AMSTERDAM - In de serie 'Het verhaal van' vertellen artiesten wekelijks over hoe hun werk tot stand komt en welke gedachte er achter een nummer zit. Deze week Lonely Boy van George Baker.

© Erwin Winkelman/Flickr/CC BYDe zanger, die in het echt Hans Bouwens heet, verworf in 1969 bekendheid met het nummer Little Green Bag, dat hij uitbracht met zijn band George Baker Selection. Zes jaar later scoorde hij zijn grootste hit met Paloma Blanca. In totaal verkocht hij ruim twintig
miljoen platen.

Veertig jaar na zijn eerste hit, maakt de zanger nog steeds met veel plezier muziek. Het meest recente album Lonely Boy is de eerste cd met nieuw werk in negen jaar tijd. De gelijknamige single gaat over de vroege jeugd van Baker.



"Mijn vader was een Italiaanse krijgsgevangene en werd neergeschoten tijdens een vluchtpoging. Ik heb dus nooit een vader gehad", vertelt hij.


Hoorn

De zanger werd door zijn opa, oma en moeder grootgebracht in een volksbuurt in Hoorn. "Het was een kinderrijke buurt, maar op een bepaald moment werd er een nieuwe wijk gebouwd. Alle kinderen verhuisden naar betere woningen en ik was de enige die achterbleef."

"Het waren mijn eenzame jaren", vervolgt Baker. "Ik had alleen een radio, waar ik verslaafd aan was, en een stapel boeken tot mijn beschikking. Die tijd heeft me echter wel op het spoor van de muziek gezet."


Gevoel

Onlangs bereikte Baker de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar, toch heeft hij nog altijd een onbestemd gevoel. "Het is niet zo dat ik mijn vader bewust mis, daar groei je overheen, toch ben ik nog steeds op zoek naar iets dat ik niet kan benoemen.

Tegelijkertijd komt daar een enorm brok creativiteit uit voort. Als alles oké is komt er niks, maar zodra het onbestemde gevoel opspeelt, komt er veel lekkere muziek uit me."


Jongetje

Inmiddels woont de zanger al jaren niet meer naar Hoorn en is hij verhuisd naar Waddinxveen. Het kleine, eenzame jongetje is echter nooit helemaal verdwenen.

"Je zult het niet geloven, maar doordat ik een deel van mijn jeugd alleen heb doorgebracht, zit er nog altijd een verlegenheid in me die ik iedere keer moet overwinnen. Dat raak je nooit kwijt."






.....Prachtig!!! Wat een emotie, wat een voorbeeld!!!!
Repotitiejunk!

www.giablo.nl
Gitaaronderhoud modificaties en customizing.

Plaats reactie