Strat projectje

Plaats reactie
Mr. T
Groentje
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-08-2010 12:13

Strat projectje

Bericht door Mr. T » 17-08-2010 22:18

Het loopt hier wel storm in het zelfbouw topic zeg! tjongetjongejonge.

Dan mijn stratprojectje maar ff posten. Hier de fototjes. De onderschriften en uitleg bij de fotos moet je zelf maar ff verzinnen. Mocht je nou echt niet met iets orgineels kunnen komen dan vraag je het maar, dan zal ik het orginele onderschrift wel vertellen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=F48XA4ET

Alvast voor de mensen die gaan denken dat ik een beetje ben uitgeschoten bij de neckpocket. Dit is niet het geval. Dit is echt zo bedoeld. Het idee is om een beetje een combi te maken tussen een setneck en necktrough.

danielw
Noob
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-08-2010 17:23

Bericht door danielw » 18-08-2010 06:22

hoi,

ziet er goed uit, maak je het meiiden stuk zo groot om meer sustain te krijgen?

groet daniel

Mr. T
Groentje
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-08-2010 12:13

Bericht door Mr. T » 18-08-2010 12:07

Nou het kwam eigenlijk beetje door necktrough gitaren. Ik was van plan een normale strat te bouwen. Maar necktrough vind ik altijd heel erg mooi. Dus ik dacht ik laat mijn hals lang doorsteken in de body om dat idee te krijgen. En toen zag ik de strat sig van nuno bettencourt. De washburn N-serie en die heeft zijn hals in de breedte bevestigd. Dit zorgt voor meer sustain en stabilere toonn. Dus ik dacht, ach waarom niet. Dus heb nu een neckblank gekocht voor een bass om hem zo ver mogelijk in de body te laten steken. En laat hem zo breed mogelijk om zo goede sustain en stabiliteit te krijgen.
Het is een zelfbouw dus je kunt doen wat je maar wilt. Dus leek het mij leuk om eens wat te proberen.

Bram
REPOMAN!
Berichten: 227
Lid geworden op: 29-12-2009 16:10

Bericht door Bram » 18-08-2010 12:25

Zo'n 'deep set neck' zie je inderdaad wel vaker, alleen vraag ik me af of het nut heeft om 'm zo breed te maken. Dat zie je sowieso niet zo vaak volgens mij, maar dat kan natuurlijk ook om economische redenen zijn: je flikkert wel heel veel hout weg omdat de daadwerkelijke hals niet zo breed is.

Mr. T
Groentje
Berichten: 30
Lid geworden op: 16-08-2010 12:13

Bericht door Mr. T » 18-08-2010 12:50

Dat is idd. Normaal zou je misschien net 2 halsjes uit 1 stuk kunnen halen en nu maar 1. En je freest natuurlijk een heel groot deel van de body ook nog eens weg voor de pocket. Economisch is het idd niet.
Maar goed het is een probeerseltje. Wil gewoon eens kijken wat het doet. Bij necktrough die je ook vaker dat ze het middenstuk breder nemen dan de hals is.
Echter zit ik wel te twijfelen of ik de hals 1 stuk maple laat of dat ik er een 3pc neck van ga maken. 3piece schijnt wat stabieler te zijn en zeker als je hem zo ver door laat steken gaat 1pc maple misschien problemen geven dat hij niet mooi recht blijft.

Edit: het stuk is te smal voor 2 halzen dus dat maakt geen verschil.

Plaats reactie